Onderhoud, support & hosting
Op dit moment bieden wij 3 verschillende WordPress onderhoud, support & hosting abonnementen. Wat kun je bij ieder abonnement verwachten:
- WordPress core / thema / plugin updates
- Managed WordPress Performance hosting
- Premium plugins: Akismet, ACF Pro (Advanced Custom Fields), GravityForms Elite
- SSL & CDN
- Professionele SMTP relay
- Website monitoring (24/7)
- Redundante periodieke backups
- Malware scan & patching (Patchstack), spam protectie
- WAF (Web Application Firewall)
- Extra website backup website voordat updates uitgevoerd worden
- Visuele inspectie (voor / na update)
- We houden een log bij van alle uitgevoerde updates
- Kosteloos terugzetten backup bij mislukte update
- Diverse andere taken: database opschonen en regelmatig testen laadtijd
- Toegang tot helpdesk (ondersteuning tijdens kantooruren via e-mail + telefoon)
Omdat het onderhouden van een webshop veel meer werk en risico's met zich meebrengt dan het onderhouden van een kleine website werken wij met drie verschillende onderhoudsabonnenten.
Basis - € 95 per maand
- Enkel websites die beschikken over geselecteerde thema’s en plugins
- Geen ondersteuning voor e-commerce-, multilingual- of multisites
- Geen ondersteuning voor 'Pagebuilder'-websites (m.u.v. Gutenberg)
- WordPress performance hostingpakket (WPH1 / 2GB)
- Inclusief helpdesk: 4 uur per jaar (daarna via strippenkaart of maandbudget)
- Inclusief basis SLA
Standaard - € 195 per maand
- Websites die beschikken over geselecteerde thema’s en plugins + 2 andere/complexe plugins (m.u.v. maatwerk & e-commerce)
- Pagebuilder websites: Divi, Elementor, Avada, WPBakery, etc.
- Multilingual + multisite support
- Maandelijkse rapportage (PDF)
- WordPress performance hostingpakket (WPH1 / 2GB)
- Inclusief helpdesk: 8 uur per jaar (daarna via strippenkaart of maandbudget)
- Inclusief basis SLA
- Extra premium plugins: Perfmatters, Premium Image Optimizer, Zion Builder Pro
Uitgebreid - € 295 per maand
- Alle plugins (dus ook maatwerk & e-commerce)
- E-commerce support
- Third-party koppelingen (plugin / API)
- Multilingual + multisite support
- Maandelijkse rapportage (PDF)
- Fortress Enterprise Security (serverside)
- Update via Git / OTAP mogelijk
- Service-overleg per kwartaal
- WordPress performance hostingpakket (WPH1 / 2GB)
- Inclusief helpdesk: 12 uur per jaar (daarna via strippenkaart of maandbudget)
- Inclusief basis SLA
- Extra premium plugins: Perfmatters, Premium Image Optimizer, WP All Import/Export, MailPoet Premium (2.5K)
Extra's
€ 100 p/m - Updates via Git / OTAP ontwikkelstraat
€ 30 p/m - MailPoet Premium. Stuur onbeperkt e-mails (tot 2.500 subscribers) en creëer loyale abonnees zonder je WordPress-dashboard te verlaten (+ €25 voor 2.500 extra abonnees).
Enkele voorwaarden:
- Betaling per kwartaal of via automatische incasso per maand. Contractduur per 12 maanden.
Aansluitkosten € 400 voor het eenmalig nalopen en controleren (technische audit) van de website en vervolgens het verzorgen van de migratie naar ons hostingplatform. We controleren o.a. of de geïnstalleerd plugins en thema('s) aan onze eisen voldoen, de website deugdelijk gebouwd is en of er geen malware in de website zit. Indien er tijdens deze controle problemen gedetecteerd worden zal dit met de klant besproken worden.
Er worden geen aansluitkosten in rekening gebracht bij websites die door ons zijn ontwikkeld en die binnen 60 dagen na oplevering worden aangesloten, of klanten die overstappen vanaf een ander onderhoudsabonnement.
- Wij hebben geen invloed op zowel de inhoud als het release-schema van WordPress core updates als (third-party) thema/plugin updates.
- Updates zijn verplicht en kunnen niet worden uitgesteld of worden overgeslagen. Indien je website problemen geeft na een update dan proberen we zo snel mogelijk het probleem in kaart te brengen en eventueel de oude situatie te herstellen zodat je weer online bereikbaar bent. Het zou kunnen zijn dat third-party plugins zijn verouderd en niet meer compatibel zijn met de laatste WordPress versie, waardoor ze vervangen moeten worden of waardoor we een aanpassing moeten doen aan de website. We zullen de update up een later moment alsnog uitvoeren en vervolgens meteen de onderliggende problemen aanpakken. Deze aanpassingen worden op nacalculatie uitgevoerd via de helpdesk (wordt verrekend met helpdesk tegoed, of uitgevoerd via strippenkaart of tegen het dan geldende uurtarief).
- Werkzaamheden aan problemen die zijn ontstaan door nalatigheid van de gebruiker(s) - bijvoorbeeld het gebruik van onveilige wachtwoorden, of rond laten slingeren van wachtwoorden - het installeren van (onveilige) software (thema/plugin) of software zonder geldige licentie, worden ook op nacalculatie uitgevoerd (tegen het dan geldende uurtarief of via strippenkaart).
- Wanneer je (korte) vragen hebt over je website, dan proberen we je altijd zo goed en snel mogelijk te helpen. Echter krijgen wij steeds vaker uitgebreide vraagstukken en/of verzoeken. Vandaar dat advies, training en support op nacalculatie uitgevoerd worden (via uren-budget, of indien dat verbruikt is via een aanvullende strippenkaart).
- Helpdesk tegoed is één jaar geldig / wordt jaarlijks gereset.
- Helpdesk tegoed is inzetbaar voor: eerder genoemde werkzaamheden, hulpvragen, advies, analyses, bugfixes, kleine aanpassingen/vernieuwingen (taken < 4 uur).
- Maandelijkse rapportage (PDF): geautomatiseerde rapportage van verschillende statistieken; website bezoekers, WooCommerce statistieken (indien actief), overzicht van uitgevoerde updates en extra uitgevoerde backups, uptime statuslogs, website security status, performance checks (lighthouse)