Microsoft 365 e-mailconnector aanmaken

Met behulp van een connector kun je e-mail via je Microsoft 365 (voorheen Office 365) account versturen vanaf een ander apparaat en/of server. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een printer met scan -en mailfunctie, een interne bedrijfsserver of je (publieke) website. 

In deze handleiding maken we een SMTP relay service via een Microsoft 365/Exchange connector. 

Stap 1: Inloggen
Login als beheerder op je Microsoft 365 account, open het Exchange beheercentrum.

Stap 2: Connector aanmaken

Ga vervolgens naar "Mail flow" (E-mailstroom) en klik op "Connectors", en klik op "Add a connector" (Voeg een connector toe). 

Stap 3: Configuratie - Connection

Stel de connectie als volgt in:


Connection from: Your organisation's email server

Connection to: Microsoft 365 / Office 365 (standaard)

Klik onderaan op "Next".

Stap 4: Configuratie - Name

In het volgende scherm kun je een passende naam ingeven, bijvoorbeeld "WordPress mail relay", vervolgens klik je weer op "Next"

Stap 5: Configuratie - Authentication

In dit scherm kun je aangeven hoe je verbinding wilt maken met het Office365 account. Dit kan op twee manieren (bepaal zelf welke voor jou het beste is).

Domeinnaam (voorkeur):

Vul hier je eigen domeinnaam in

Ip-adres (alternatief):

Vul hier het ip-adres van de server in. 

Klik onderaan op "Next".

Stap 6: Review settings & create

Bekijk je instellingen en pas ze aan indien nodig. Wanneer alles naar wens staat ingesteld klik je op "Create connector".

Nu is je connector succesvol aangemaakt. Je kunt nu gebruik maken van de SMTP relay service door je eigen Microsoft 365 hostname te gebruiken als mailserver (op te vragen via mxtoolbox.com). In ons geval is dat dus: webworx-nl.mail.protection.outlook.com.

Kom je er niet uit? Stuur een bericht naar Webworx Stuur een bericht naar Webworx